Viktig information till vårdnadshavare med barn i förskolan
För att förbättra kvaliteten och tillgängligheten på förskolans tjänster inom utbildningsförvaltningen har utbildningsnämnden beslutat att införa krav på att vårdnadshavare lämnar in intyg från arbetsgivare samt arbetstider.

Krav på dokumentation
Som vårdnadshavare behöver du fylla i och lämna in:
- Intyg – Ett intyg där du som vårdnadshavare anger din anställningsstatus och kontaktuppgifter till din arbetsgivare.
- Arbetstidsschema – En tydlig redovisning av dina normala arbetstider, inklusive eventuell flexibilitet i schemat. Vid förändrade arbetstider behöver ett nytt schema lämnas in.
Genomförande
Implementeringen kommer att ske successivt med början inom Per ols förskoleområde. Därefter utökas införandet till att omfatta samtliga förskolor i kommunen. Ytterligare information om hur och när dessa uppgifter ska lämnas in kommer senare. Blankett för ifyllnad kommer att lämnas ut på era barns förskolor.
Vänligen notera att insamlingen av dessa uppgifter sker i enlighet med gällande dataskyddsförordning (GDPR).
Tack för ditt samarbete.
Med vänliga hälsningar,
Ulrica Junno
Verksamhetschef förskolan