Länk till startsidan för Fagersta

Öppna mobilmenyn

Näringslivsgala i Fagersta!

2023-02-20

Näringslivsgalan Enterprize, en nyinrättad gala, är Fagerstas största nätverksträff där syftet är att hylla det företagsamma Fagersta.

Enterprize-loggan. En stjärna som är hälften färgad i guld och hälften i silver. Loggan är monterad på en svart bakgrund med guldstänk.

Entreprize-galan går av stapeln onsdagen den 3 maj klockan 18.00. Utmärkelserna delas ut lokalt för att inspirera och motivera samt premiera företagsamma företagare och organisationer som utvecklar sina verksamheter och förverkligar sina visioner
i Norra länsdelen.

Vi vill med detta uppmärksamma den bredd på näringsliv som Fagersta har att erbjuda och de förebilder som står bakom. Enterprize lyfter fram duktiga människor inom alla branscher och sektorer, oavsett storlek på företaget.

18.00 Dörrarna öppnas. Bubbel, fotografering och mingel.

18.40 Från scenen kommer vi ta del av lokal företagshistoria under minglet.Det är inte mindre än industrihistorikern och bergslagsexperten Niklas Ulfvebrand som kommer att på ett komiskt sätt guida oss genom Fagerstas näringslivshistoria. Niklas är bland annat känd för sina guidningar genom folkhemsturen och modernismen. Han har också gjort ett par filmer över Fagerstas historia där bland annat Bruket och självaste Brukshotellet återfinns.

19.00 Middag, trerätters meny med specialiteter från köket. Utdelning av priser kommer att ske under middagen.

21.00 Livemusik och underhållning från scenen

Följande priser och utnämningar kommer att delas ut i år

• Årets entreprenör
  • Årets nystartade företag
  • Årets ambassadör
  • Årets hållbarhetspris
  • Årets marknadsförare
  • Folkets pris

Juryn består av

• Karolina Berglund, kommunchef Fagersta kommun
  • Åsa-Märta Sjöström, kommunalråd
  • Marnix Bijl, verksamhetsledare Nyföretagarcentrum Västmanland/Swedish jobs &socity
  • Cecilia Robertsson, kontorschef på Handelsbanken
  • Carl Kling, Svenskt Näringsliv
  • Stefan Jansson, företagsrådgivare Almi
  • Tobias Back, näringsliv- och turismchef Fagersta Kommun

På Enterprize egna hemsida finns all information och bokning av biljetter.

Enterprize

Tobas Back, näringslivs- och turismchef

tobias.back@fagersta.se

Logotyper Fagersta kommun, Fagersta Brukshotell, Handelsbanken, Svenskt näringsliv, Nyföretagarcentrum, Almi