Länk till startsidan för Fagersta

Fagersta.se

Öppna mobilmenyn

Om oss

Vi som jobbar på upphandlingsavdelningen

Fagersta kommuns upphandlingsavdelning upphandlar och hanterar avtal till kommunen samt även till Norbergs kommun och Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund. Sammanlagt är vi 4 medarbetare.

När kommunen behöver köpa något sker det normalt genom en upphandling. Vid en upphandling kan leverantörer lämna anbud och kommunen väljer varor och tjänster som uppfyller kommunens krav till bästa möjliga pris. Kommunen sparar både tid och pengar genom att köpa rätt kvalitet till rätt pris. Det ger också många leverantörer chansen att erbjuda sina varor och tjänster. Upphandlingsprocessen regleras i lagen om offentlig upphandling (LOU).

Kontakta oss

Sidansvarig: Anna-Karin Larsson

Senast ändrad:

Var informationen till din hjälp?


Vill du ha återkoppling?




Test